19 septembrie 2012

Cum scapam de paduchi?

Biletelul de pe usa clasei avertizeaza parintii: "Unii colegi ai copilului dumneavoastra au paduchi. Va rugam, fiti extravigilenti." Odata ce paduchii au ajuns in par, nici macar cu foarfeca nu mai scapati de ei. Trebuie sa inlaturati ouale care se ataseaza de firele de par la aproximativ 5 mm de scalp. Puteti alege un tratament chimic (desi rezistenta paduchilor si a parintilot la acest tip de tratament impotriva paduchilor a crescut) sau unele remedii mai laborioase, dar eficiente. Tratati scalpul afectat si verificati daca nu s-au contaminat si alti membri ai familiei.

Culegeti ouale de paduchi

- Pieptanarea parului ud este probabil cea mai eficienta metoda de a lupta cu paduchii si este mult mai indicata pentru scalpul copilului dumneavoastra decat folosirea substantelor chimice. este, de asemenea, singurul tratament cu eficienta demonstrata. Pentru o pieptanare mai usoara, puneti pe pieptene putin balsam.
- oricat de cronofag ar fi, periatul pentru cautarea paduchilor trebuie sa fie foarte meticulos, timp de cel putin 30 de minute, cel putin la fiecare patru zile, timp de cel putin doua saptamani, pana cand la trei perieri consecutive nu mai gasiti paduchi vii. Puteti cumpara un pieptene metalic special pentru paduchi de la farmacie. Daca scalpul copilului dumneavoastra este infestat, s-ar putea sa fie nevoit sa apelati la o caseta video pentru a-l convinge sa stea atat timp nemiscat. Ouale de paduchi sunt mici, alb-galbui, ovale si se fixeaza de firul de par. Seamana putin cu matreata, dar, spre deosebire de aceasta, ele nu cad de pe par. Paduchii adulti pot ajunge la dimensiunea semintelor de susan. Cei abia iesiti din ou sunt transparenti, iar cei care se apropie de mijlocul vietii (cam de o saptamana) sunt rosii-maronii. Daca vedeti paduchi, pieptenele ii va indeparta - stergeti-l cu un prosop de hartie dupa fiecare trecere prin par.
- Daca parul copilului este foarte ondulat sau se incurca foarte usor, aplicati un balsam, apoi periati-l pentru a-l descurca inainte de a folosi pieptenele special. Clatiti pieptenele intr-un vas cu apa calda dupa fiecare trecere prin par astfel incat sa puteti vedea orice paduche pe care l-ati prins si pentru a impiedica insecta sa se mai intoarca in par.

O abordare naturista

- Daca sunteti impotriva pesticidelor sintetice, s-ar putea sa reusiti totusi sa scapati de paduchi intr-o singura noapte. pentru inceput, aplicati pe tot parul si pielea capului maioneza, dupa care puneti o casca de baie pe cap.  A doua zi dimineata, paduchii ar trebui sa fie morti. Din nefericire, nu puteti sa inlaturati astfel si ouale parazitului - pe acestea tot va trebui sa le indepartati prin pieptanare.
- Vaselina poate sa blocheze paduchii mobili. Aplicati un strat gros de vaselina pe pielea capului si apoi acoperiti capul cu o casca de dus. Lasati peste noapte. Dimineata folositi ulei pentru bebelusi pentru a elimina vaselina - si paduchii odata cu aceasta. Repetati timp de mai multe nopti la rand.
- Uleiurile esentiale omoara paduchii si ajuta la calmarea mancarimii. Exista mai multe 'retete'. O combinatie perfecta este cea preparata din 20 picaturi de ulei din arbore de ceai, 10 picaturi de ulei de rozmarin si cate 15 picaturi de ulei de lamaie (sau cimbru) si ulei de levantica amestecate in patru linguri de ulei vegetal. Frecati parul uscat cu remediul acesta, acoperiti cu o casca de dus, samponati bine si clatiti.
- Dupa oricare dintre aceste remedii, clatiti cu o solutie preparata din cantitati egale de otet alb si apa. Aceasta va va ajuta sa omorati ouale si sa inlaturati reziduurile grase din par.

Tratament chimic impotriva paduchilor

- S-ar putea sa va decideti pentru o abordare chimica, dar nu va irositi banii pe sampoane.Acestea nu sunt considerate eficiente de medici. Lotiunile si lichidele au rezultate mult mai bune, dar trebuie sa fie lasate sa actioneze aproximativ 12 ore - chiar si atunci cand specifica doar 2 ore!
- Tratamentele chimice pentru paduchi ar trebui folosite doar in cazurile in care ati gasit adulti vii in urma pieptanarii - astfel incat nici o persoana sa nu fie expusa la substantele chimice potential toxice si pentru a minimiza dezvoltarea rezistentei in populatia vie de paduchi. Daca folositi un tratament chimic, acesta trebuie reaplicat dupa o saptamana (orice ar spune prospectul).
Din nefericire, populatia de paduchi este acum rezistenta la multe insecticide. Daca primul produs gasit nu este eficient, trebuie sa alegeti o alta clasa de insecticide.

4 comments:

  1. Si eu am avut probleme cu paduchii si oaule de paduchi si nici eu nu stiu de unde i-am luat.
    Eu am cautat un produs natural care sa nu imi afecteze parul sau sa imi irite scalpul.
    Am gasit un gel natural impotriva paduchilor cu ulei din arbore de ceai(tea tree oil) de la Thursday Plantation.
    Efectele s-au vazut foarte mult, chiar de la prima utilizare a produselui. Am scapat de toti paduchi foarte repede cu acest gel natural si il recomand.

    Pe langa ca m-am scapat de paduchi, imi place ca miroasa tare bine, a natura asa, si are deja un pieptan de paduchi in pachet.
    Va pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare bun a fost acest gel natural impotriva paduchilor si lindinilor din ulei 100% pur din arbore de ceai-tea tree de la Thursday Plantation. Am avut si eu o cu aceste insecte si doar cu acest gel am reusit sa scap de ele. Pe langa acest gel eu am mai cumparat de la ei si un balsam si un sampon natural tot pe baza de ulei 100% pur din arbore de ceai pentru a ma ajuta cu pieptanatul foarte bine si pt a preveni reaparitia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum cateva zile am scapat de paduchi,dar acum simt ca ma mananca iar capul si mi-e frica sa nu am din nou,cum iti dai seama daca ouale paduchilor,lindinile sunt vii sau moarte?

      Ștergere
    2. Cele vii rămân lipite de firul de păr, cele moarte se desprind.

      Ștergere